בית אודות מגזר עיסקי מגזר חינוכי רוני שרף מאמרים בלוג צור קשר
לחץ למגזר החינוכי
 
תחומי הנחייה
סדנאות ואימון
חדש!
לקוחות
גלריה
שם המשחק- טיפוח חשיבה יצירתית והבנה אסטרטגית באמצעות חווית המשחק ה אסטרטגי

כשם שהמשחק האסטרטגי דורש הבנה תהליכית, כך סדנא ייחודית זאת.

 

כיצד לפתוח? כיצד לנהל ולקדם את המשחק? כיצד למצוא את הדרך למצב את הכלים במקומם היעיל ביותר? כיצד נאתר את תכנית המשחק היעילה ביותר? כיצד להפעיל גמישות חשיבתית ולהתאים את עצמנו למרחב המשתנה?

 

בסדנת "שם המשחק" נעשה שימוש במגוון רחב של משחקי אסטרטגיה ללמידה והטעמה של תהליכי חשיבה אסטרטגיים, תוך דיון והפעלת דינמיקה קבוצתית.

 

קהל היעד- מנהלים, ראשי צוותים, בעלי תפקידים בתחום השיווק האסטרטגי, אנשי מכירות וכדומה.

 

מבנה הסדנא- ניתן להתאמה- ממפגש חווייתי חד פעמי, החושף את מרכיבי התחום ב"נגיעות" ועד סדנא תהליכית בת 10

 

מפגשים:

 

• מפגש מספר 1 – פתיחה והיכרות, הצגת תכני הקורס- מדוע משחקי אסטרטגיה?

 

1. היכולת לפתח ולטפח ראיה אסטרטגית- הבחנה בין מהלכים טקטיים למהלכים אסטרטגיים, תוכניות קצרות טווח מול תוכניות ארוכות טווח, זיהוי מיקומי ביחס למרחב הכולל.


2. שיפור מיומנויות לגישה ופתרון בעיות- הגדרת המושג "בעיה", התייחסות- האם כקושי או הזדמנות לשינוי, מהי הדרך היעילה ביותר לגשת לבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה טרם התגבשותה לכזאת.


3. תהליכי קבלת החלטות מתוך הבנת הצרכים- כיצד אנו מזהים את האפשרויות העומדות בפנינו? האם אנו רואים את התמונה הכללית בבואנו לקבל החלטה? מהו מספר המהלכים שאנו מזהים קדימה, בבואנו לקבל החלטה? האם סדר המהלכים ברור לנו, האם אנו מבינים את החשיבות שלו?


4. תכנון- מהם מרכיביו של תכנון יעיל? האם אנו מכינים את עצמנו לתרחישים שונים? עד כמה אנו אופטימיים בשלבי התכנון?

 

מפגש מספר 2- המרחב האסטרטגי, חשיבה יצירתית.

 

1. שליטה במרחב האסטרטגי- מהו המרחב בו אני פועל? אילו מיומנויות שליטה עומדות לרשותי? מה מקומי ביחס למרחב? האם אני מאתגר את "אזור הנוחות" או בעיקר פועל מתוכו? מהם המהלכים הייחודיים המובילים לשליטה במרחב הייחודי בו אני עוסק?


2. אימון לחשיבה יצירתית- זיהוי אפשרויות, הזדמנויות וחדוות עשייה כדרך חיים, אתגרים ליציאה מקיבעון חשיבתי ותפיסתי, זיהוי יצירתיות בתוך תבנית, זיהוי יצירתיות מחוץ לתבנית, יציאה מאזור הנוחות כאמצעי מוביל להרחבתו

 

מפגש מספר 3- מטה- קוגניציה, המקום שמעל ומעבר

 

1. מטה קוגניציה- חשיבה על חשיבה על חשיבה, היכולת לנתח ולאבחן מהלכים טובים ומועילים לעומת מהלכים נעדרי אופק צמיחה ושיפור. היכולת לזהות תהליכים עכשוויים אל מול תהליכים אלטרנטיביים אפשריים- היכן אני נמצא כיום? מהם המהלכים אשר הובילו אותי למקום זה? היכן אני מעוניין להיות? אילו מהלכים אני מזהה כחיוניים להתקדמות שלי? האם המהלכים השונים מחוברים אצלי לתוכנית מפורטת, מגובשת עם יעדים ולוחות זמנים?

 

 

2. מטנויה- התעלות על החשיבה הרגילה, לכוון מעל ומעבר, להיות חלק מארגון לומד- מכוון להתקדמות, צמיחה ושיפור מתמיד בהישגיו?

 

• מפגש מספר 4- המרחק בין ידע והבנה

 

1. ידע, נטיות ומיומנויות חשיבה- כיצד כל אלו קריטיים לביצועים והישגים?
2. חשיבה תוצאתית- המשימה, העשייה והתוצאה ככלי משמעותי ב"ארגז הכלים" שלנו.

 

מפגש מספר 5- היכולת ללמוד ולחדש

 

1. שם המשחק- חדשנות.
2. זמן- ניהול זמן מיטבי. הפרדה בין "דחוף" ל"חשוב" וסדר מהלכים נכון להתנהלות יעילה.

 

מפגש מספר 6- לחץ ושחיקה

 

1. התמודדות עם לחץ מתמשך ומניעת שחיקה- שחיקה הנה תוצאה של תהליך שלא נוהל נכון. המשחק האסטרטגי מעביר מסר ברור לגבי ניהול והתמודדות עם עומסים. שחקן מיומן יבנה את התעדוף שלו ויארגן את מהלכיו כך שכוחותיו לא ישחקו.

 

מפגש מספר 7- תכנית משחק

 

1. האם תכנית המשחק ברורה לנו? האם אנו מבינים את מיקום כל הכלים על הלוח? האם אנו מזהים את אופן תנועתם?


2. השחקן המיומן לעומת השחקן החובבן- שניהם מכירים את חוקי המשחק ואת תנועת הכלים, אך ההבדלים ביניהם הם קריטיים. מה נדרש מאיתנו לפיתוח מיומנויות ומקצוענות שתוביל אותנו לניצחון?

 

מפגש מספר 8- התולדה של הישגים יוצאי-דופן

 

1. השילוב בין כשרון, התמדה ונחישות- הישגים משמעותיים מגיעים בראש ובראשונה ממשמעת עצמית, מהיכולת להתמיד, לשאוף, להתמודד, להכיל כישלונות, לקום ולהמשיך ולהתקדם. הנחישות הזאת, היא העושה את ההבדל המשמעותי ביותר.


2. לפנות, לשחרר ולהוריד משקל- המיומנות האסטרטגית מכוונת אותנו גם למקום של שחרור ופינוי מקום וזמן. השחקן האסטרטגי לא פעם מוותר על כלים משמעותיים על לוח המשחק שלו, כיוון שהוא מזהה שבדרך זאת הוא יצליח, בעתיד, להרוויח יותר ולממש את מטרת המשחק .

 

מפגש מספר 9- אמונה המגשימה את עצמה

 

1. תחושת היכולת והמסוגלות- אמונה המגשימה את עצמה- מחקרים רבים כבר הראו, שאם אדם מאמין שהוא יכול ואם הוא מאמין שאינו יכול- בכל מקרה הוא כנראה יצדק. טיפוח וחיזוק האמונה במסוגלות חיונית להצלחה.

 

מפגש מספר 10 ואחרון- אז מהי בעצם הצלחה?

 

1. השהיית השיפוטיות- השהיית שיפוטיות וחשיבה ביקורתית בכדי לאפשר לרעיונות נוספים להגיע לידי ביטוי, לבחון דרכי פעולה נוספות- גם אם תחילה אלו נראות לא מתאימות.


2. תפיסת הצלחה וכישלון- התמודדות עם אי-הצלחה כעוד שלב בסולם אל עבר הבנה מעמיקה יותר.


3. עניין של בחירה- בחירה במאמץ, בהשקעה, בהתמדה, כאשר בחרת בהן- למעשה בחרת להצליח.
 

* כל סדנא נערכת בהתאם צרכי הלקוח ומותאמת בהיבט השעות, המפגשים, קהל היעד וחידוד התכנים.


* הסדנאות שלהלן מהוות מסגרת לדוגמה ברמת התכנים, המפגשים והשעות- כל סדנא ניתן לקיים כסדנא חד- יומית או כסדנא תהליכית, בשינוי היקף התכנים הכלולים.
 

מטנויה-אודות מטנויה-צוות סדנאות חינוך מגזר עיסקי צור קשר